Spring naar content

Accountancy Direct

Met één totaaloplossing klaar om jouw klanten maximaal van dienst te zijn!

Introductie

Ruimte voor de kern van je werk.

Jij wil graag een moderne accountancypraktijk zijn. Waarin je voor jouw klanten de ideale adviseur en uitvoerder bent. Waarin je kort op de bal speelt, foutloos werkt, de kosten laag houdt en je medewerkers met veel plezier aan de slag zijn. Met de software van AFAS, ontwikkelt voor en met accountants, beschik je over dé totaaloplossing waarmee je dit bereikt. Benieuwd hoe je werkt en wat dit jou en je klant oplevert?

Accountancy Direct is speciaal voor accountantskantoren en administratiekantoren tot 10 medewerkers. Kantoor met meer dan 10 medewerkers? Kijk dan eens naar de Accountancy Suite.

Feiten & Cijfers

Hieronder tref je een aantal feiten en cijfers die ons typeren. Met € 324,6 miljoen omzet, 720 blije eikels en één softwareproduct zijn wij een trots familiebedrijf.

CRM
12347

Prachtige klanten waar we iedere dag ons best voor doen.

Financieel
3,7 mln

Zoveel Nederlanders krijgen hun loonstrook via onze software.

HRM
720

Zoveel medewerkers staan iedere dag voor je klaar!

Alles-in-één oplossing voor jouw organisatie

Hoe gaat onze ERP-software jou helpen?

Met onze software beschik je over één geïntegreerd softwarepakket voor al je bedrijfsprocessen. De Accountancy ERP-software is een totaaloplossing voor CRM, fiscaal, financieel, abonnementen, je eigen klantportal en geïntegreerd met je klantboekhouding.

Het voordeel? Je legt alle gegevens maar één keer vast. En verrassend veel processen hebben met elkaar te maken. Zo profiteert de boekhouding van een goedgevuld CRM en communiceer je eenvoudig met je klant via je eigen online portaal. Medewerkers hoeven steeds herhalende taken niet meer handmatig uit te voeren, je verkleint de kans op fouten en je bespaart bovenal tijd. Kortom, met minder administratie heb je tijd voor een fantastische dienstverlening voor jouw klanten & relaties!

Producttour

Product tour door Accountancy Direct

Je klanten maximaal van dienst met Accountancy Direct.

Liever een demo afgestemd op jouw organisatie? Maak een afspraak!

  • Financieel

    Laat zoveel mogelijk financiële processen automatisch door onze software uitvoeren. Zo houd je tijd over voor écht belangrijke zaken.

  • Boekhouding van je klant

    Jouw klant werkt met de boekhoudoplossing AFAS SB. Met scan & herken én een handige app.

  • CRM

    CRM is de basis voor bijna al je processen. Leg alle contactmomenten met relaties eenvoudig vast: digitaal én zoveel mogelijk automatisch.

  • Fiscaal

    De fiscale software van AFAS bevat alle functionaliteiten die jij als kantoor van aangiftesoftware mag verwachten.

  • Implementatie

    Snel aan de slag zonder hoge kosten. Klinkt goed toch? Lees alles over de implementatie en wat we inrichten.

  • AFAS Online

    Met AFAS Online werk je snel en stabiel in de cloud. Zo ben jij altijd up-to-date. Ontdek de voordelen van AFAS Online.

Financieel

Financieel

Financiële administratie

Stop met administreren, start met automatiseren!

Bij AFAS streven we naar het optimaal automatiseren van financiële processen. Het doel is: ‘boekhouden met het licht uit’. Dit bereik je door zoveel mogelijk handelingen door de software te laten uitvoeren en de boekhouding een logisch gevolg te maken van je bedrijfsprocessen.

Doordat alle financiële processen in AFAS Software worden vastgelegd, is de boekhouding altijd actueel. Declarabele uren leiden tot een verkoopfactuur. En werk je met abonnementen? Deze factureer je met één druk op de knop. Repeterend administratief werk leent zich namelijk uitstekend om geautomatiseerd te worden!

Hoe jouw factuur ook tot stand komt, het document wordt automatisch in het administratie van de klant opgeslagen en verzonden. En uiteraard wordt de factuur automatisch ingeboekt in de administratie van je klant. Gaat de betaling toch niet soepel? Je klant wordt dan automatisch geattendeerd op de verstrijkende betalingstermijn. Het doel is uiteindelijk ”boekhouden met het licht uit” door zoveel mogelijk handelingen door de software uit te laten voeren. Ook audits.

Alle financiële processen in één pakket

Het doel is zoveel mogelijk administratieve handelingen door de software te laten uitvoeren, waardoor jij meer tijd overhoudt voor echt belangrijke zaken, zoals het informeren en adviseren van andere afdelingen en collega’s op basis van actuele informatie.

AFAS InSite brengt al je bedrijfsprocessen samen. Hier zie je bijvoorbeeld een factuur in de workflow.

Profit is de backoffice. Vanuit hier richt je al je processen in.

Cijfer Studio: ‘Met de informatie uit het systeem ben je iedereen altijd een stap voor’

AFAS Accountancy Direct en SB is voor administratiekantoor Cijfer Studio een ideale oplossing. “Het is dé manier om efficiënt met mijn klanten samen te kunnen werken.”

Boekhouding van je klant

Boekhouding van je klant

Jouw klant werkt met AFAS SB

De one-stop-shop voor ondernemers én accountants

Echt samenwerken met je klant vereist goede software. Daarom hebben we AFAS SB ontwikkeld. De ondernemer werkt met AFAS SB, een compleet boekhoudpakket. Jij als accountant beheert of helpt met de administratie, volledig geïntegreerd met de ERP-software!

Jouw klanten gebruiken het boekhoudpakket AFAS SB

  • Je klanten verwerken onbeperkt inkoopfacturen met de geïntegreerde scan & herken
  • Je biedt je klant altijd realtime inzicht in financiële resultaten
  • Je werkt vanuit één database, dus echt samen met je klant
  • Je gebruikt één softwarepakket voor je eigen kantooradministratie én die van de klant

Meer weten? Maak een afspraak!

Tijd voor advies voor je klant

Zo werkt AFAS SB voor jouw klant

Ondernemen, dat is wat ondernemers willen doen. De financiële administratie moet dus zo makkelijk en efficiënt mogelijk. Daar ga jij jouw klanten bij helpen. Jij als accountant beheert of helpt met de administratie. De ondernemer gaat aan de slag met AFAS SB.

Enwijdoenderest: ‘AFAS SB blijft innoveren’

‘Drie op de vier nieuwe klanten kiest ervoor om alles in AFAS SB te doen voor optimaal gemak en inzicht. Zij maken zelf hun offerte en verkoopfactuur gemakkelijk in AFAS SB, waardoor de ondernemer altijd een up-to-date dashboard heeft van zijn onderneming in AFAS SB’

CRM

CRM

CRM

Leg alle contactmomenten vast: digitaal en automatisch

Om mensen zo goed mogelijk te helpen, moet je hun informatie duidelijk en op één plek bewaren. Zo weet je alles over hen en wat ze nodig hebben. Dat is het doel van ons CRM-systeem. Alle gegevens over je contacten staan in één handig systeem. Hier vind je informatie over (mogelijke) klanten, leveranciers, brieven, acties, offertes en ook financiële gegevens.

Relatiebeheer in AFAS CRM is het begin van al je werk. Een goed voorbeeld is een digitaal dossier. Alle dingen rondom een klant, medewerker of contact kun je overal bekijken en aanvullen. Door CRM te koppelen aan je belangrijkste processen, krijg je een compleet dossier met bezoeken, e-mails, forecasts, offertes en facturen. Allemaal in hetzelfde dossier.

Al je relaties in één systeem

De ideale basis voor je bedrijfsprocessen

In de basis gebruik je CRM-software om relaties te beheren. Klanten, maar ook prospects, medewerkers, leveranciers en sollicitanten leg je vast in het CRM.

Op jouw eigen InSite beheer je al je relaties. Raadpleeg het dossier, voeg nieuwe relaties toe of werk de forecast bij. Alles leg je vast in één compleet dossier!

Met de AFAS Pocket app heb je CRM in je broekzak. Ideaal als je veel onderweg bent.

Fiscaal

Fiscaal

Complete fiscale software van AFAS

Ontwikkeld mét accountantskantoren

De meerwaarde van een accountants- of administratiekantoor zit niet in het opstellen van aangiften. Jouw meerwaarde ligt in de kwaliteit van het advies en de persoonlijke aandacht voor jouw klanten.

Je zoekt dus naar complete fiscale software, ontwikkeld voor én met accountantskantoren, met alle mogelijkheden en intuïtief in gebruik. AFAS aangiftesoftware is 30 tot 40% efficiënter dan andere pakketten en heeft alle functies, van IB-aangifte tot Vpb-aangifte, toeslagen en country-by-country reporting.

Met de specifieke fiscale workflow beheer je eenvoudig het aangifteproces. Per organisatie, cluster en medewerker zie je de status van aangiften, aanslagen, bezwaarschriften, akkoorddocumenten en uitstelregelingen. Dankzij de koppeling met het online klantportaal krijgen klanten automatisch meldingen om documenten te uploaden. Deze verschijnen dan in de fiscale software, zodat je zeker weet dat de processen goed verlopen.

Jouw complete fiscale oplossing

Klanten van AFAS verwerken elk jaar meer dan 1,4 miljoen fiscale (IB en Vpb) aangiften. Voor zoveel aangiften heb je stabiele en vernieuwende software nodig. De fiscale software van AFAS is ontwikkeld voor en door accountantskantoren en heeft ook een SRA-certificering.

Aarland Administratie: ‘AFAS is een warm bad en wij zijn de badeendjes’

“Het onboarden van nieuwe klanten was vroeger een hoop werk waar allerlei systeempjes bij kwamen kijken. Nu is het in principe één druk op de knop.”

Implementatieproces

Implementatie

Van online cursus tot online implementatie

Starten met AFAS zonder eenmalige kosten

Na jouw keuze voor AFAS gaan wij gelijk aan de slag met de onboarding. Samen gaan we jouw bedrijfsprocessen optimaliseren en automatiseren!

De implementatie zal volledig online plaatsvinden. In onze software hebben wij alvast een hoop processen ingericht aan de hand van onze ervaring met ruim 14.000 implementaties en onze visie op een goed geautomatiseerde organisatie. Hierdoor heb je minder ondersteuning nodig en kun je sneller aan de slag. Daarnaast vragen we van jou om tijd vrij te maken voor het volgen van een online cursus. De uitvoering wordt zo veel meer een co-productie, waarin de nadruk ligt op gezamenlijk commitment en gedeelde verantwoordelijkheden, op kennis delen en resultaatgerichtheid.

In 4 stappen aan de slag met AFAS

Nadat je voor AFAS gekozen hebt, starten we met een intake. Hierin maken we samen een planning: wat is voor jou prettig en wanneer wil je overgaan op onze software?

Vervolgens gaan wij de basisinrichting vast voor je klaarzetten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het personaliseren van je InSite en je offertes. Zo voelt de nieuwe software direct vertrouwd wanneer je ermee aan de slag gaat.

Als organisatie wil je niet afhankelijk zijn van je softwareleverancier. Je wil immers zelf je processen kunnen beheersen en optimaliseren. Om optimaal te leren werken met AFAS, volg je een online basiscursus.

Houd rekening met 2 dagen online cursus (afhankelijk van hoe snel je er doorheen gaat) om de software goed te leren kennen. De cursus volg je vanaf je eigen werkplek. Met deze basiskennis maak je een vliegende start. De online basiscursus is inbegrepen in je abonnement.

Meer cursussen volgen?

Uiteraard zijn er meerdere cursustrajecten te volgen om je kennis uit te breiden. Bekijk ons aanbod en de bijbehorende tarieven.

Het is van belang om jullie huidige bedrijfsprocessen te analyseren. Wellicht kom je tot de conclusie om sommige bedrijfsprocessen opnieuw te evalueren en – waar nodig – aan te scherpen. De ervaren consultants van AFAS ondersteunen je op afstand bij dit proces en zorgen ervoor dat je bereikt wat je wil bereiken: meer inzicht, minder kosten en meer werkplezier voor jou en je medewerkers.

Project self-service met SIMPLR

SIMPLR is de naam van onze projectmethode. Met SIMPLR staan alle taken die bij de implementatie horen direct al voor je klaar in de klantportal. Samen met alle stakeholders zorg je ervoor dat jouw implementatie een succes wordt. De uitvoering wordt zo veel meer een co-productie, waarin de nadruk ligt op gezamenlijk commitment en gedeelde verantwoordelijkheden, op kennis delen en resultaatgerichtheid.

Standaardinrichting

Tijdens de implementatie helpen onze consultants op afstand bij de standaardinrichting en de begeleiding hiervan. Deze werkzaamheden zijn inbegrepen bij het abonnement. Hierdoor heb je géén hoge eenmalige kosten voor consultancy. Reken op een gezamenlijke tijdsinvestering van 30 tot 40 uur.

Let op: de inrichting van eventuele koppelingen is niet inbegrepen in de standaard.

Servicemanagement staat voor je klaar

Wil je in de toekomst verder optimaliseren of andere functionaliteit inrichten? Dit pakken we direct op met de Servicemanager. De inrichting kan op afstand uitgevoerd worden, maar óók samen met jou. Zo dragen wij kennis over aan jou en heb je ons de volgende keer niet meer nodig. De servicemanager is jouw flexibele consultant op afstand en is per uur in te schakelen (tarieven).

De laatste stap is de livegang! Je data is over en je gaat nu echt werken met AFAS Software. De servicemanager neemt contact me je op en bespreek of er nog wensen zijn.

Na livegang zijn er diverse mogelijkheden waar je terechtkan met jouw vragen. We hebben ze voor je op een rijtje gezet:

  • Help Center
    Het Help Center is dé zoekmachine voor het antwoord op je vraag. Gemiddeld worden 80% van de vragen al beantwoord in het Help Center!
  • Support
    Loop je tegen een probleem aan tijdens het uitvoeren van je dagelijkse werkzaamheden wat je niet kan oplossen met het Help Center? Dan helpt AFAS Support je dit probleem gratis op te lossen. 70 collega’s verdeeld over 4 gespecialiseerde teams staan voor je klaar om je te helpen.
  • Servicemanagement
    Heb je een kleine inrichtingsvraag? Deze pakken we direct op met de Servicemanager. De servicemanager is jouw flexibele consultant op afstand en is per uur in te schakelen (tarieven).

Na livegang nog verder optimaliseren?

Omdat je beschikt over de volledige ERP-licentie van AFAS zitten er nog veel meer functies standaard in je licentie. Deze kan je op een later moment (zelf of met ondersteuning) inrichten. Dit zit niet standaard in je AFAS Direct implementatie.

Deze processen gaan we inrichten met Accountancy Direct

Dankzij de template begin je sneller, gebruik je nieuwe functies vlotter en ben je verzekerd van een hoge kwaliteit van je processen. Dat klinkt goed, toch?

  • Onboarding

    • Onboarding in je nieuwe AFAS-omgeving
  • Bedrijfsvoering

    • Betalingsverkeer
    • Beheer van openstaande posten
    • Materiële vaste activa
    • Overige mutaties
    • Standaard rapportages
    • BTW- / ICP-aangifte
  • Verkoopproces

    • Verkooprelaties
    • Forecast
    • Aangifte IB / Vpb
    • Dossieropbouw
    • Abonnementsfacturatie
  • Livegang

    • Livegang met Accountancy Direct
  • Inkoopproces

    • Inkooprelaties
    • Inkoopfacturen

AFAS Online

AFAS Online

AFAS Online: werken vanuit de cloud

AFAS Online is het cloudplatform waarop AFAS haar software aanbiedt. Het platform zorgt ervoor dat de software snel en stabiel bereikbaar is, altijd up-to-date blijft en back-ups geregeld zijn. Er wordt continu geïnvesteerd in de hardware van het platform, zodat jij steeds met de modernste technologie werkt.

Alle voordelen van AFAS Online

  • AI-functies
  • Automatische updates (software en cao’s)
  • Bankkoppeling
  • Belastingdienstcertificaat voor Digipoort (niet voor IB & Vpb)
  • Best-practices worden in de software toegevoegd (standaardinrichting)
  • Dagelijkse back-up
  • Dagelijks opzegbaar (na één jaar)
  • Dashboards en Business Intelligence
  • De data wordt in Nederland gehost onder de Nederlandse wetgeving
  • Geen investeringen in hardware
  • ISO 27001, NEN 7510 en ISAE 3402-II gecertificeerd (bekijk alle certficeringen)
  • Je profiteert van de gemeenschappelijke kennis, ervaring en werkwijze van bijna 14.000 klanten en > 3 miljoen gebruikers
  • Koppeling met Kamer van Koophandel (KvK) voor het automatisch updaten van klant- en adresgegevens
  • Rechtsgeldig digitaal ondertekenen
  • Twee-factor-authenticatie
  • Werken via het web of de app

Een lokale installatie van AFAS Online is niet mogelijk.

  • Altijd up-to-date: wij doen de updates

    Je gebruikt AFAS software in de cloud. Wij zorgen voor systeembeheer, goede beveiliging en elke dag een back-up. Jij blijft eigenaar van de data.

    Omdat je met AFAS Online werkt, worden cao-updates, nieuwe versies, patches en wettelijke wijzigingen voor jou automatisch geïnstalleerd. Het gebeurt vaak ’s nachts of in het weekend op een tijd die vooraf bekend is. Zo ben je niet alleen altijd bij met je software, maar ook met wet- en regelgeving.

  • Beveiligd platform

    AFAS werkt elke dag aan de veiligheid van het platform. Ons Cloudplatform AFAS Online wordt regelmatig getest. Hier zie je alle certificeringen en controles.

    Het datacentrum, de verbinding en het beheer van gegevens staan onder streng toezicht. Zo weet jij zeker dat jouw bedrijfsgegevens veilig in de cloud zijn. Het datacentrum is in Nederland en moet de Nederlandse wet volgen.

Koppelen met AFAS

Koppel je favoriete software

Bij veel bedrijven staan gegevens van bijvoorbeeld werknemers of klanten ook in andere software. Het gevolg is dat dezelfde gegevens op verschillende plekken in het bedrijf worden bewaard en beheerd.

Dit zorgt voor meer kans op fouten en veel verloren tijd. Dit kan anders. Als je bijvoorbeeld met software voor je branche werkt én met onze software, hoef je gegevens niet dubbel in te voeren. Met de Connectoren van AFAS zorg je dat beide programma’s echt tegelijk met elkaar zijn verbonden en veilig gegevens kunnen delen.

Gecertificeerde koppelingen

Veel bedrijven die software maken, hebben een standaard koppeling gemaakt met AFAS. Zo weet je zeker dat deze getest is op werking en veiligheid, onderhouden wordt én gecertificeerd is door AFAS.

De AFAS Template

Jouw organisatie is uniek, jouw bedrijfsprocessen niet. Daarom hebben wij in de AFAS Template alvast veel processen voor je ingericht, specifiek op basis van de best-practices vanuit jouw branche.

In de afgelopen 25 jaar zijn er ruim 12.000 klanten geïmplementeerd met ons product. Op basis van deze ervaringen hebben wij een template ontwikkeld. Deze template kun je zien als een vast sjabloon waarin de meest voorkomende processen voor jou klaar staan om in gebruik te nemen. Doordat we jou met de best-practice binnen je branche implementeren, hoef je zelf het wiel niet opnieuw uit te vinden en maak je bovendien gebruik van een (actuele) werkwijze die jou tijd en geld bespaart.

Ook wanneer je al langer met AFAS werkt, profiteer je nog van de best-practises. De meeste leveren we gewoon uit bij een nieuwe versie zodat jij er direct mee aan de slag kan.

Dit is AFAS

Dit is AFAS

Een Nederlands familiebedrijf uit Leusden

AFAS is een Nederlands familiebedrijf. Een beetje gek, een tikkeltje eigenwijs, maar vooral vol passie als het gaat om klanten en het inspireren van ondernemers. We ontwikkelen innovatieve softwareproducten voor de zakelijke markt en nemen daarbij graag onze maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Wij inspireren je graag! Hoe dan? Neem ons product. Wij maken ERP-software. Dat klinkt niet heel sexy, maar is wel onmisbaar voor ieder bedrijf. Als bedrijf wil je bezig zijn met je product of dienstverlening, niet met de administratieve processen die daarbij horen. Daar helpt onze software je bij. Door slimme automatisering zorg je dat bedrijfsprocessen vereenvoudigd worden of zelfs verdwijnen. Dit zodat jij nog meer tijd hebt voor waar het om draait: ondernemen.

AFAS en Corporate Social Responsibility

Met liefde

Een betere wereld. Dat is waaraan we willen bijdragen met CSR. Dat doen we met liefde, vanuit ons hart. Én dat doen we systematisch. Want we zijn dol op meetbaar maken en elke dag een procentje verbeteren. Het liefst door te automatiseren, te digitaliseren en te innoveren.

Vervuiling, sociale ongelijkheid, klimaatverandering … deze wereld kan zoveel beter! Het goede nieuws is dat eigenlijk iedereen zich daar steeds meer bewust van is. Er is steeds meer kennis over wat goed is voor de aarde en dus voor ons, en over wat de impact is van de dingen die we doen, of juist niet doen. Overal zien we initiatieven om de wereld een betere plek te maken: van klimaatmarsen tot The Ocean Cleanup en allerhande wetgeving. Aan zo’n beweging doen we graag mee. Hieronder lees je waarom.

Tijd voor een persoonlijke demo?