Spring naar content

Draaiboek AFAS Open
16 t/m 19 juni 2025

Introductie
Algemeen en contactpersonen

Algemeen

Maandag 16 juniERP + HRM & Payroll9:00 – 17:00 uur1400 deelnemers
Dinsdag 17 juniERP + HRM & Payroll (incl. Flex)9:00 – 17:00 uur1300 deelnemers
Woensdag 18 juniERP + HRM & Payroll (incl. Bouw)9:00 – 17:00 uur1200 deelnemers
Donderdag 19 juniERP + HRM & Payroll (incl. Accountancy)9:00 – 17:00 uur1200 deelnemers

Contactpersonen

Algemeen
Leonie Brunekreef
leonie.brunekreef@afas.nl
06 – 24 37 43 88

Events
Eline van Binnendijk
eline.vanbinnendijk@afas.nl
06 – 11 41 00 84

Techniek
Joren Rupert
joren.rupert@afas.nl
06 – 10 90 29 97

Hamza Ghzili
hamza.ghzili@afas.nl
06 – 50 87 02 84

Partners
Stan van den Heuvel
stan.vandenheuvel@afas.nl
06 – 34 60 48 68

AFAS Standhouders / Events App
Milou Feenstra
milou.feenstra@afas.nl
06 – 11 92 11 90

Op- en afbouw

Op- en afbouw

WanneerWatWaarWie
dinsdag 10 juni09:00 – 17:00 uur ombouwen techniekAtrium / TheaterTechniek
dinsdag 10 juni14:00 – 17:00 uur
ruimte voor PM
Atrium / TheaterPM / techniek
woensdag 11 juni09:00 – 12:00 uur
sheetcheck PM
Atrium / TheaterPM / techniek
woensdag 11 juni12:00 -17:00 uur
ombouwen techniek
Atrium / TheaterTechniek
donderdag 12 juni ochtend10:00 – 12:00 uur
repetities PM
Atrium / TheaterPM / techniek
donderdag 12 juni ochtend09:00 – 12:00 uur
Auto’s worden geleverd
Theater / NoordtuinEline
donderdag 12 juni
middag
13:00 uur
beneden- en bovenverdieping restaurant leegruimen
RestaurantKattenberg
donderdag 12 junitussen 13:00 en 14:00 uur
vleugel van podium
RestaurantGriffioen Transport
donderdag 12 juni16:00 uur opbouw dag 1RestaurantPrimetime
vrijdag 13 juni
dag
levering vlaggen en logo’s partnersAFASSystem-line / drukstore
vrijdag 13 junidoeken vervangenTheaterSystem-line
vrijdag 13 juni
overdag
07:00 uur
opbouw dag 2
RestaurantPrimetime
vrijdag 13 juni
middag
14:00 uur
stands plaatsen / stroom aanleggen
RestaurantFlorian / Muharrem
vrijdag 13 juni
middag
stoelen klaarzetten x 300AtriumFlorian
zaterdag 14 juni
middag
… uur
schermen plaatsen
RestaurantJos
zaterdag 14 juniRepetities Blue LunaAtrium / TheaterTechniek
Maandag 16 juni08:00 uur
opbouwen entreecafé lunch medewerkers
EntreecaféSchoot
donderdag 19 juni
avond
17:00 uur
afbouw dag 1
RestaurantPrimetime
vrijdag 20 juni
overdag
08:00 uur
afbouw dag 2
RestaurantPrimetime
vrijdag 20 juni12:00 uur
meubels terug
RestaurantKattenberg
vrijdag 20 juni
middag
15:00 uur
vleugel terug
RestaurantGriffioen Transport
Uitgebreid draaiboek voor alle dagen

Uitgebreid draaiboek voor alle dagen

Onder deze tabel vind je een beknopt draaiboek per dag

WanneerWatWaarWie
05:30 uurKlimaat systeem in werkingrestaurant / theaterGebouwbeheer
06:30 uurOpeningstijdTheaterBeveiliging
07:00
uur
Auditoria van het slot halenTheaterBeveiliging
07:30 uurC-level FC ontbijtArtiestencaféHospitality
07:45 uurCheck stands partnersRestaurantStan
07:45 uurCheck stands AFASRestaurantMilou
07:45 uurCheck Auditoria / AtriumAuditoria / AtriumMerlin / Natascha
08:00 uurGereserveerd hoezen om de stoelen (zie aantal per dag)TheaterHospitality
08:15
uur
Kick-off
Door: wisselend per dag
RestaurantIedereen
08:30 uurFC ontbijtJohannes VermeerHospitality
08:30 uurIedereen klaarstaan t.b.v. ontvangst gastenTheaterentree / Restaurant / TheaterfoyerHospitality
Standleden
08:30 uurHelpdesk AFAS Events appBalie theaterentreeMarketing / Events
08:30 uurPendelbussen gaan rijden van Amersfoort CS naar AFAS
elke dag 3 bussen
CS Amersfoort – AFASCommercie / Marketing op CS
08:45 uurKoffie C-level FCJan SteenHospitality
09:30 uurIedereen klaarstaan t.b.v. vullen zaalTheaterentree / Theaterfoyer / Theaterzaal / AtriumHospitality
09:30 uurDeuren theaterzaal en Atrium openTheaterzaalHospitality
09:40 uurGasten oproepen richting theater en AtriumRestaurantMarco
10:00 uurDeuren theaterzaal en Atrium dichtTheaterzaal / AtriumHospitality i.o.m.
Theatertechniek
10:00 uurStart plenair programmaTheaterzaal / AtriumTheatertechniek
Sprekers
11:15 uurEinde plenair programmaTheaterzaal / AtriumTheatertechniek
Sprekers
11:15 uurKlaarstaan voor ontvangen & verwijzen gasten naar Restaurant, theater en auditoria (Atrium dicht)TheaterHospitality
11:15 uurPauzeRestaurant, theater en auditoria (Atrium dicht)Hospitality
11:30 uurGasten oproepen richting deelsessies / verwijzen gastenOveralMarco/Hospitality
11:40 uurDeelsessie 1Theaterzaal / Atrium / Piet Mondriaan / Rembrandt van Rijn / Johannes VermeerIedereen
12:00 uurWisselTheaterzaal / Atrium / Piet Mondriaan / Rembrandt van Rijn / Johannes VermeerIedereen
12:00 uurLunch standhouders + Facilitair bij het buffet 100 xRestaurantKeuken
12:10 uurDeelsessie 2Theaterzaal / Atrium / Piet Mondriaan / Rembrandt van Rijn / Johannes VermeerIedereen
12:15 uurIedereen klaarstaan t.b.v. lunchRestaurantHospitality
Standleden
12:30 uurLunchRestaurantIedereen
13:20 uurGasten oproepen richting deelsessies / verwijzen gastenOveralMarco/Hospitality
13:30 uurDeelsessie 3Theaterzaal / Atrium / Piet Mondriaan / Rembrandt van Rijn / Johannes VermeerIedereen
13:50 uurWisselTheaterzaal / Atrium / Piet Mondriaan / Rembrandt van Rijn / Johannes VermeerIedereen
14:00 uurDeelsessie 4Theaterzaal / Atrium / Piet Mondriaan / Rembrandt van Rijn / Johannes VermeerIedereen
14:20 uurWisselTheaterzaal / Atrium / Piet Mondriaan / Rembrandt van Rijn / Johannes VermeerIedereen
14:30 uurDeelsessie 5Theaterzaal / Atrium / Piet Mondriaan / Rembrandt van Rijn / Johannes VermeerIedereen
14:50 uurWisselTheaterzaal / Atrium / Piet Mondriaan / Rembrandt van Rijn / Johannes VermeerIedereen
15:00 uurDeelsessie 6Theaterzaal / Atrium / Piet Mondriaan / Rembrandt van Rijn / Johannes VermeerIedereen
15:00 uurStart borrel voor gasten die geen deelsessie meer volgenRestaurantKeuken / hospitality
15:20 uurWisselTheaterzaal / Atrium / Piet Mondriaan / Rembrandt van Rijn / Johannes VermeerIedereen
15:30 uurDeelsessie 7Theaterzaal / Atrium / Piet Mondriaan / Rembrandt van Rijn / Johannes VermeerIedereen
15:50 uurEinde deelsessiesTheaterzaal / Atrium / Piet Mondriaan / Rembrandt van Rijn / Johannes VermeerSprekers deelsessies
15:50
uur
Start borrelRestaurantIedereen
17:00 uurVerwacht einde, fruit met sticker meegevenEntree theaterHospitality

Kleedkamerindeling

KleedkamerWie?
T.-1.03 New AmsterdamProductmanagement
T.-1.05 MajesticProductmanagement
T.-1.01 ShubertEvents
T.-1.09 Her Majesty’sTheatertechniek
T.-1.12 PalaceBlue Luna
T.-1.16 Royal Drury LaneDansers
T.-1.21 MogadorDansers
T.-1.26 Des WestensMoon About
Maandag 16 juni: HRM en Payroll

Maandag 16 juni: ERP + HRM & Payroll

07:00 uurHospitality aanwezig voorbereidingTheater
07:15 uurOntvangst gasten FC ontbijtEntree theater
07:30 – 09:00 uurC-level FC ontbijtArtiestencafé
vanaf 08:00 uurAankomst van de vroege deelnemersVincent van Gogh
08:00 – 08:30 uurGereserveerd hoezen om de stoelen
1x Caribbean (Theater)
6 x C-level (Theater)
? x First Class (Theater)
Theater
08:15 – 08:25 uurKick-off voor iedereen Restaurant
08:30 – 09:15 uurFC ontbijtJohannes Vermeer
08:30 – 10:00 uurBemannen balieAbel, Marieke, Charlotte, Madeleen.
Bart (hele ochtend)
Lisa (hele middag)
08:30 – 10:00 uurMoon About (band)Entree theater
09:00 – 10:00 uurOntvangstRestaurant
10:00 – 11:15 uurPlenair programma in theater en atriumTheater / Atrium
11:15 – 11:40 uurPauze in restaurant, theaterfoyer en bij de pantry’s (Atrium dicht)Theater
11:40 – 12:00 uurDeelsessie 1Theater
12:10 – 12:30 uurDeelsessie 2Theater
12:30 – 13:30 uurLunchRestaurant
13:30 – 13:50 uurDeelsessie 3
14:00 – 14:20 uurDeelsessie 4
14:30 – 14:50 uurDeelsessie 5
15:00 – 15:20 uurDeelsessie 6
15:30 – 15:50 uurDeelsessie 7
15:50 – 17:00 uurBorrelRestaurant
16:00 – 17:00 uurPendelbussen AFAS – CS

Dinsdag 17 juni: HRM & Payroll (incl. Flex)

Dinsdag 17 juni: HRM & Payroll (incl. Flex)

07:00 uurHospitality aanwezig voorbereidingTheater
07:15 uurOntvangst gasten FC ontbijtEntree theater
07:30 – 09:00 uurC-level FC ontbijtArtiestencafé
08:00 uur Aankomst van de vroege deelnemersVincent van Gogh
08:00-08:30 uurGereserveerd hoezen om de stoelen
15 x C-Level (Theater)
? x First Class
Theater
08:15 – 08:25 uurKick-off voor iedereen Restaurant
08:30 – 09:15 uurFC ontbijtJohannes Vermeer
08:30 – 10:00 uurBemannen balieAbel, Marieke, Simoun, Lisa.
Bart (hele ochtend)
Yasmine (hele middag)
08:30 – 10:00 uurMoon About (band)Entree theater
09:00 – 10:00 uurOntvangstRestaurant
10:00 – 11:15 uurPlenair programma in theater en atriumTheater / Atrium
11:15 – 11:40 uurPauze in restaurant, theaterfoyer en bij de pantry’s (Atrium dicht)Theater
11:40 – 12:00 uurDeelsessie 1Theater
12:10 – 12:30 uurDeelsessie 2Theater
12:30 – 13:30 uurLunchRestaurant
13:30 – 13:50 uurDeelsessie 3
14:00 – 14:20 uurDeelsessie 4
14:30 – 14:50 uurDeelsessie 5
15:00 – 15:20 uurDeelsessie 6
15:30 – 15:50 uurDeelsessie 7
15:50 – 17:00 uurBorrelRestaurant
16:00 – 17:00 uurPendelbussen AFAS – CS
Woensdag 18 juni: ERP + HRM & Payroll (incl. Bouw)

Woensdag 18 juni: ERP + HRM & Payroll (incl. Bouw)

07:00 uurHospitality aanwezig voorbereidingTheater
07:15 uurOntvangst gasten FC ontbijtEntree theater
07:30 – 09:00 uurC-level FC ontbijtArtiestencafé
08:00 uurAankomst van de vroege deelnemersVincent van Gogh
08:00 – 08:30 uur Gereserveerd hoezen om de stoelen
8 x C-Level (Theater)
? x First Class
Theater
08:15 – 08:25 uurKick-off voor iedereen Restaurant
08:30 – 09:15 uurFC ontbijtJohannes Vermeer
08:30 – 10:00 uurbemannen balieAbel, Charlotte, Simoun.
Cecile (hele ochtend)
Charlotte (hele middag)
08:30 – 10:00 uurMoon About (band)Entree theater
09:00 – 10:00 uurOntvangstRestaurant
10:00 – 11:15 uurPlenair programma in theater en atriumTheater / Atrium
11:15 – 11:40 uurPauze in restaurant, theaterfoyer en bij de pantry’s (Atrium dicht)Theater
11:40 – 12:00 uurDeelsessie 1Theater
12:10 – 12:30 uurDeelsessie 2Theater
12:30 – 13:30 uurLunchRestaurant
13:30 – 13:50 uurDeelsessie 3
14:00 – 14:20 uurDeelsessie 4
14:30 – 14:50 uurDeelsessie 5
15:00 – 15:20 uurDeelsessie 6
15:30 – 15:50 uurDeelsessie 7
15:50 – 17:00 uurBorrelRestaurant
16:00 – 17:00 uurPendelbussen AFAS – CS

Donderdag 19 juni: ERP (incl. Accountancy)

Donderdag 19 juni: ERP + HRM & Payroll (incl. Accountancy)

07:00 uurHospitality aanwezig voorbereidingTheater
07:15 uurOntvangst gasten FC ontbijtEntree theater
07:30 – 09:00 uurC-level FC ontbijtArtiestencafé
08:00 uur Aankomst van de vroege deelnemersVincent van Gogh
08:00 – 08:30 uur Gereserveerd hoezen om de stoelen
6 x C-Level (Theater)
? x First Class
Theater
08:15 – 08:25 uurKick-off voor iedereen Restaurant
08:30 – 09:15 uurFC ontbijtJohannes Vermeer
08:30 – 10:00 uurbemannen balieAbel, Marieke, Charlotte, Simoun.
Cecile (hele ochtend)
Charlotte (hele middag)
08:30 – 10:00 uurMoon About (band)Entree theater
09:00 – 10:00 uurOntvangstRestaurant
10:00 – 11:15 uurPlenair programma in theater en atriumTheater / Atrium
11:15 – 11:40 uurPauze in restaurant, theaterfoyer en bij de pantry’s (Atrium dicht)Theater
11:40 – 12:00 uurDeelsessie 1Theater
12:10 – 12:30 uurDeelsessie 2Theater
12:30 – 13:30 uurLunchRestaurant
13:30 – 13:50 uurDeelsessie 3
14:00 – 14:20 uurDeelsessie 4
14:30 – 14:50 uurDeelsessie 5
15:00 – 15:20 uurDeelsessie 6
15:30 – 15:50 uurDeelsessie 7
15:50 – 17:00 uurBorrelRestaurant
16:00 – 17:00 uurPendelbussen AFAS – CS
Belangrijke informatie over de AFAS Events app

Belangrijke informatie over de AFAS Events app

We maken tijdens de AFAS Open gebruik van de AFAS Events app. De app bevat oa de volgende functionaliteiten:

  • Het programma, weergegeven als blokkenschema, met deelsessie rondes.
  • Het persoonlijke programma per deelnemer. Deelnemers kunnen zelf hun favorieten aangeven waarmee ze een persoonlijk programma samenstellen. Uiteraard kunnen wij ook zien hoeveel deelnemers en welke deelnemers een sessie als favoriet hebben gekenmerkt.
  • Een paarse of witte tag. Volg je het plenaire deel in het theater? Dan ontvang je een paars bandje. Volg je het plenaire deel in het Atrium? Dan ontvang je een wit bandje.
  • Sprekers. Dit is voor jezelf als spreker ook fijn, want zo zie je snel welke sessies je hebt en waar je ze gaat geven.
  • Locaties. We hebben bewust gekozen voor een beschrijving van de locaties en geen plattegrond. Ook in het pand vind je alleen beschrijvingen. De ervaring is dat een plattegrond gasten niet heel veel zegt, dus kunnen ze op deze manier lezen waar ze heen moeten.
  • Stands. Zowel de stands van de partners als van AFAS zijn te vinden in de app.
  • Het maken van connecties d.m.v. het scannen van de QR-code van de ander.
  • Ook het aanmelden van deelnemers werkt met de QR-code in de app.
  • Er is nog veel meer te vinden in de app, maar dat kun je zelf ontdekken!

Ook handig om te weten over de app:

  • Iedereen ontvangt inloggegevens waarmee hij/zij automatisch de sessies ziet van de AFAS Open waar hij/zij voor ingeschreven.
  • Als spreker, admin of standhouder zie je de sessies van alle dagen, jullie worden toegevoegd.
  • Zijn er vragen? events@afas.nl
Belangrijke informatie voor sprekers

Belangrijke informatie voor sprekers

  • Aanspreekpunten als er iets niet werkt zijn Merlin Bierman en Natascha van Valkengoed.
  • Dresscode = AFAS eventkleding (donkerblauwe AFAS colbert inclusief pin, witte AFAS blouse, een nette spijkerbroek en nette schoenen) of jouw eigen kleding.
  • Maak gebruik van de standaard AFAS Open powerpoint. Deze vind je hier: W:\AFAS Powerpoints\AFAS Open
  • Houd je aan de begin- en eindtijden. Je start op het tijdstip dat de ronde officieel ook start. Het kan zijn dat er deelnemers later binnen komen lopen.
    Je eindigt op het tijdstip dat de ronde officieel ook eindigt. Een paar minuten eerder is niet erg, maar zorg ervoor dat je echt niet later klaar bent, anders gooi je het schema van de deelnemers in de war.
  • Zorg dat je op tijd jouw presentatie klaarzet in de zaal waar je jouw deelsessie plaatsvindt.
  • Als je tussen de rondes door moet wisselen van locatie, doe dit dan snel zodat je echt weer op tijd kunt beginnen.
  • De planning en indeling in de AFAS Events app is leidend, check deze goed de dagen voorafgaand aan de AFAS Open. We zouden namelijk op basis van het animo nog kunnen wisselen van zaal.
  • Ga bij de ingang van de zaal staan vanaf 20 minuten voor aanvang van de sessie zodat je gasten kunt verwelkomen, gasten aan jou herkennen dat ze bij de juiste sessie zijn of je ze eventueel door kunt verwijzen.
  • Zorg dat je weet welke sessies waar en wanneer plaatsvinden. Gasten zullen jou aanspreken om te vragen waar ze heen moeten en dan is het fijn als je ze de juiste kant op kunt wijzen. Je kunt altijd de app erbij pakken.
Belangrijke informatie voor AFAS standhouders

Belangrijke informatie voor AFAS standhouders op kennispleinen

  • Dit jaar werken we weer met ‘kennispleinen’ zoals op een beurs, die je zowel boven als beneden in het restaurant vindt. Aan de zijkanten langs het raam staan de partnerstands. Op de plattegrond (delen we nog) vind je de indeling per dag. Klanten komen dus gericht naar ‘jouw’ plein toe met vragen. Zorg ervoor dat je proactief bent en ze een welkom gevoel geeft.
  • Zorg dat je iedere dag om 08:15 uur aanwezig bent bij de kick-off!
  • Jassen en tassen leg je op je eigen werkplek of in een kluisje. Niet bij de stand.
  • Aanspreekpunten als er iets niet werkt zijn voor Kennispleinen Bregje en AFAS Dienstpleinen Milou.
  • Dresscode: AFAS eventkleding met naambordje (donkerblauwe AFAS colbert inclusief pin, witte AFAS blouse, een nette spijkerbroek en nette schoenen). Zo zijn we herkenbaar voor de deelnemers. Met nette schoenen (geen sneakers). Als je geen eigen evenementkleding hebt, kun je hier een setje aanvragen.
  • Wij maken de kennispleinen weer herkenbaar voor de gasten (zodat ze weten wat ze waar kunnen vinden aan kennis) en werken met verschillende thema’s. De app helpt de gasten bij het vinden van de juiste plekken
  • Maak gebruik van de standaard AFAS Open powerpoint.
    Deze vind je hier: W:\AFAS Powerpoints\AFAS Open.
    Naam powerpoint: AFAS Open 2025 standhouders.
    Je werkt met je eigen laptop. Wil je een toetsenbord of muis gebruiken, neem deze dan zelf mee. Zorg dat je laptop is opgeladen.
  • Zorg dat je een werkende demo omgeving hebt draaien en de nieuwe functionaliteiten hebt geactiveerd/ ingericht voor het plein waar jij staat. De demo omgevingen op AOL gaan al eerder over dan de AFAS Open, dus deze kan je hiervoor gebruiken. 
  • Er zijn schermen beschikbaar waarop je je laptop kunt aansluiten. Elke plein heeft demoplekken en banners.
  • Zorg dat er altijd minimaal 1 persoon bij je stand is tijdens de rustige momenten, tussen 10:00 – 11:15 uur wanneer iedereen in het Theater of Atirum zit.
  • AFAS Open App: Jullie ontvangen binnenkort allemaal een mail met inloggegevens: maak je profiel af met je foto en andere informatie!

Tips:

  • Meng je met de klanten en maak een praatje. Wacht niet af totdat ze op je stand komen. Je kan ze ook vragen: “Ben je al vaker geweest?”, “Welke sessies ga je volgen?“, ‘Welke nieuwe functionaliteit ga je direct inrichten of is voor jouw organisatie belangrijk?”. Dan raak je vanzelf in gesprek, en wellicht kun je ze nog verder helpen op de inhoud. Maar spreek ze aan. Het is voor klanten juist heel fijn dat ze het gevoel hebben dat ze gezien worden. Wie wil er nou niet een kopje koffie drinken met de gezichten achter het product en onze diensten?
  • Bekend: maar nog maar eens in de herhaling: ga niet met collega’s lopen ‘klitten’. Collega’s spreek je op andere momenten. Tijdens de AFAS Open spreek je met klanten.
  • Geen troep of tassen bij de stands.